گسترش استفاده از اینترنت و همه گیری اون باعث شده تا شما برای ورود به بازار،معرفی خدمات یا محصولاتتون و نهایتا فروش وارد این مارکت بشین.

ورود اینترنت به حوزه بیزنس موجب شده تا برخی از مشاغل ازبین میان برن و شغل های جدیدی جایگزین بشن.

کسی که بتونه به حضور موثر یک کسب و کار در فضای آنلاین کمک کنه، شغلی هست که نیاز اون اینروزا احساس میشه…

به کسی که این کار رو میتونه انجام بده دیجیتال مارکتر گفته میشه.

درواقع به نوعی میشه گفت به کلیه تلاش های بازاریاب برای رسیدن به هدفش با استفاده از اینترنت مثل استفاده از شبکه های اجتماعی، ایمیل، موتورهای جستجو و . . . دیجیتال مارکتینگ گفته میشه.

یک دیجیتال مارکتر با استفاده هوشمندانه از ابزارهای موجود در فضای دیجیتال به کسب و کار کمک میکنه تا به اهداف تعیین شده در بازاریابی برسه.

باتوجه به این نکته شما باید بدونین که برای اینکار بازاریابی رو بلد باشین و باتوجه به اون هدف رو مشخص کنین.

انواع ابزار دیجیتال مارکتینگ:

  • آنالیز و تحلیل داده
  • بهینه‌سازی موتور جستجو
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن
  • ارسال پوش نوتیفیکیشن
  • انتشار رپورتاژ آگهی
  • کوتاه‌کننده‌ی لینک
  • چت آنلاین

در حال حاضر استراتژی بازاریابی کاملا به بازاریابی دیجیتال بستگی داره، در واقع دیجیتال مارکتینگ باعث افزایش فروش و در نهایت افزایش درآمد میشه.
به شما در محبوب شدن برندتان کمک میکنه، به ایجاد رابطه بهتر با مشتریان و بهبود چشم‌اندازهای کسب‌و‌کار کمک میکنه،
نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بهتری رو به وجود میاره، به دیده شدن شما در SERP موتور جستجو کمک میکنه و نکته مهمی که ما در این مطلب بهش اشاره داریم اینه که این مارکت دارای فرصت‌های شغلی گسترده و پویایی هستش .